|
Kanon på Trekroner |
Siden min sidste opdatering, har Helge været afsted to gange. Første gang var en hverdagsaftenstur til Trekroner. Som jeg tidligere har rapporteret, er Trekroner efterhånden ret overrendt. Men det er ikke tilfældet, hvis man kommer efter den sidste turbåd har forladt øen (klokken 1835).
|
Stadig caféen med den bedste udsigt i København. |
Weekenden efter havde vi taget en gast med for at bruge en dag på at udforske Saltholm. Desværre var Saltholms havn, Barakkebro, ved at blive uddybet. Uddybningsfartøjet lå til kaj, og havnen var spærret med en stor trosse med fendere på, så vi ikke kunne komme ind.
Derfor valgte vi at sejle tilbage til Amager Strandpark for at bade og spise frokost. Efter det sejlede vi, traditionen tro, til Trekroner.
|
Gasten har fået matrosen på skuldrene. |
|
På vej ud fra Trekroner mødte vi et mærkeligt fartøj, der lå for svaj i det lave vand. Forstørrer man billedet, vil man se, at der foregår amorøse aktiviteter ombord. |
Københavns havn er travl, særligt lige ved Inderhavnsbroen og særligt, når det er speedbådsvejr. Midt på det allertravleste sted mødte vi en lille båd med motorstop, det gode skiv ZRA af Christiania. Skibet mødte vi et par uger tidligere, da vi var på en mildt sagt rudimentær 'café' som flød på vandet mellem Christiania og kanonbådene. Op ad caféen lå ZRA som B&B-båd. Nu sejles den af to unge christianitter.
|
ZRA af Christiania. Nu med ny motor? |
Vi trak ZRA ind på Helges nabos plads og bød dem på en kold fra Helges køleboks.
Siden sidst har jeg været ude at træne kapsejlads med det gode skib Do-Do af Sundby. Med Do-Do skal jeg nemlig sejle
L23 DM i Faaborg senere på måneden sammen med dens erfarne skipper og gast. Jeg har brugt de sidste to sejldage på at blive oplært som spilergast.
|
Do-Do og min DM-skipper klar til trailing mod Faaborg. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.