søndag den 27. oktober 2019

L23 D217 Helge er til salg

SOLGT

D217 S/Y Helge er til salg for 34.000.
Fra sommertogtet 2018.
L23'eren Helge har de sidste seks år været brugt som tur- og solosejlerbåd. Båden er løbende vedligeholdt og opdateret med det formål - at være en god og tryg båd, der kan sejles let og enkelt solo i dagevis i træk.

Til tursejlads er båden indrettet med et unikt cockpittelt med fuld ståhøje. Teltet sættes let i havn af en person på tre minutter. I 2019 fik vi monteret flere vinduer i teltet, så det nu er en dejlig lys udestue, når man er på tur. Da jeg holdt oplæg om vores tur til Skærgården i L23-klubben, kaldte flere af lytterene kærligt båden for en "Bavaria 23". Og det er da rigtigt. Mere komfort får man ikke i en lille sejlbåd, som stadig kan følge med både en del større.

Kan man lide fornemmelsen af at sejle en lille båd, alene eller med en makker, i fuld kontrol og give de store kamp til stregen, stadig med masser af komfort, så er Helge den rigtige båd.


Så vidt vides er Helge den eneste L23 med denne aptering med skuffer ved pantry.

Der kan ligge mange kolde øller i denne energieffektive indbyggede kompressorkølede køleboks.
Salonen.

Børneværelset :)

Opdateret og robust strømsystem.

Masser af plads i teltet.
Rumskødsspiler på klassemål.
Shipman 28-spiler.
Helge på Trekroner.
Helge i Køge i 2018 f'ør starten til solokap-sejladsen OSC på vej til at at forsvare titlen som første L23 rundt. 
I en kort periode, til klubbens båd blev klar, brugte jeg båden som skolebåd med fire elever. Der er god plads i cockpittet til at eleverne kan bytte plads, og der er plads i salonen til at dagens lektion kan genemgås, og debriefingen klares over en iskold øl fra Helges køleboks.

Båden er bundmalet i september 2019.

Søgelænder er ikke monteret, men medfølger.

Udvalgt udstyr:
- Komplet rig med de gængse trimfunktioner for klassen, al spilerudrustning, ankergrej, flag, fortøjninger og fendere + en del ekstraudstyr/løsøre
- ST1000 selvstyrer
- Cockpittelt med ståhøjde (185 cm)
- Køleboks med kompresser
- Opdateret el-system
- Seks Andersen spil, heraf to med selftail
- 9.9 HK støjsvag (2 cylindere) Suzuki-motor
- Storsejl, genua, fok, stormfok, skæringsspiler, rumskødsspiler + en ekstra stor spiler fra en Shipman 28 i god tursejlerstand + ældre storsejl, genua og fok.
- Plexifix skydeluge, stikskot og forluge
- Garmin 720 kortplotter
- Nyt (2018) vinyl monteret i forkahyt
- Centerløft
- Handskerum i cockpit med teak-pynteliste og øvrigt træ i cockpit, blandt andet teakdørkrist (2014) og skydeluge og stikskot (ikke monteret, på grund af nyerhvervet Plexifix)
- Gardiner i tyk hør (2017)
- 25 AMP Victron lader (2019) og 2 x 75 AH Gel-forbrugsbatterier (2016)
- Fastmonteret Garmin VHF med antenne i mast, der nemt betjenes fra cockpit
- Indirekte belysning på hattehylden i LED, som alle andre pærer på båden
- Sikker lejder (badestige) med flere trin i vandet. Kan hives ned fra vandet for øget sikkerhed

Læs mere om L23'ere på L23-klubbens hjemmeside, stil spørgsmål i den åbne og aktive Facebook-gruppe, eller læs mere om Helge her på siden. Læs også den tidligere ejers grundige istandsættelse af båden her og her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.